29.11.05

het woordenboek


De dochter van de buren moet zowat zeventien geweest zijn. Ikzelf elf, twaalf. Mijn lichaam en geest twijfelden nog tussen kindsheid en adolescentie. Carmen, zo heette het buurmeisje, hield een oogje in het zeil als m'n ouders het huis uit waren. Ze had bij hen een uitstekende reputatie verworven : intelligent, vlijtig, kuis, volwassen,...
Niet zelden werd de tijd gedood met het spelen van één of ander gezelschapsspel. Maar Carmen bedacht ook haar eigen spelletjes en haar spelletjes maakten je warm, koortserig...

Zo liet ze me op een winterse namiddag -haar pa en ma waren voor een weekendje het huis uit- woorden en hun bijhorende betekenissen opzoeken in de Van Dale. Op een beige, langharig tapijt lag ik languit op mijn buik, de woordenboeken voor mij. Zij zat voor mij rechtop, de benen gekruist. Ondanks de winter die buiten regenachtig huishield hing er een broeierige sfeer binnenshuis. De woonkamer was gevuld met het verlangen de tijd stil te zetten om dit vreemde spel eeuwig verder te kunnen spelen. Het leek alsof de lucht stroperig was geworden zodat ademhalen net dat beetje moeilijker was maar precies daardoor bewuster gebeurde. Mijn stem klonk zonder intonatie en met een zweempje nagalm in dit grote lege huis. Carmen glimlachte bij elke nieuwe opdracht. En haar spot was mijn deel als uit de uitspraak bleek dat ik een woord niet snapte.

"Kut" : ... vrouwelijk schaamdeel:vagina, vulva..
"Tet" : tiet (zie aldaar) -Tiet:(veroud.)tepel aan een vrouwenborst; de gehele vrouwenborst : wat een tieten heeft die meid ....
"Neuken" : geslachtsgemeenschap hebben...
"Beffen": het vrouwelijk geslachtsdeel prikkelen met de mond...

Ik las de betekenissen luidop maar aarzelend voor. Zij giechelde. Onder haar schots geruite plooirokje verdween zo nu en dan haar hand. De stof van het rokje kabbelde dan lichtjes... Ik had er het raden naar wat daar gebeurde maar telkens veranderde toen het gegiechel van toonaard en intensiteit en vielen er vreemde stiltes...

"Kittelaar" :.. het orgaan van het lustgevoel en de geslachtelijke prikkelbaarheid van de vrouw, een sponsachtig bolleteje ("knopje") dat zich direct onder de samenvoeging van de kleine schaamlippen van de schede bevindt...
"Pijpen" : ... fellatio doen bij een man, afzuigen...
"Vingeren " :...(van meisjes) zichzelf seksueel bevredigen, masturberen....

De betekenissen van de op te zoeken lemmata drongen slechts geleidelijk-of niet- tot me door. Maar het was duidelijk dat achter die woorden een mij onbekend universum schuil ging. Een universum vol onuitgesproken beloftes en letterlijk onvoorstelbare genietingen. Het bloed perste zich gloeiend in de haarvaatjes van mijn gelaatshuid. De zenuwen tintelden in mijn proto-puberale vleespotlood waarrond zich tot dan toe slechts enkele lange zwarte haren hadden gemanifesteerd ... Was ik blij op de grond te liggen want de spanning hoopte zich lijfelijk op tussen onderbuik en tapijt....

"onanie" : ...zaaduitstorting buiten de vagina... zelfbevrediging
"orgasme" :...hoogtepunt van de sexuele wellustgevoelens...
"tribade" : ...vrouw die masturbeert of met vriendin "schuift"....

Haar hand verdween opnieuw. En nu kneep ze de ogen dicht en perste de lippen opeen. Had ze zich bezeerd? Of net niet...
-Carmen ?
vroeg ik
-ga verder,
zei ze...

Maar plots leek ze van idee te veranderen. Een beslissing was getroffen. Een keerpunt bereikt
- Ik ga me wassen. In bad. Kom mee.
- ...?
- Vooruit kom. Ik zit niet graag alleen in bad.
Enigszins verbijsterd keek ik haar aan...
- nee, nee , je hoeft niet in het water. Hou me gewoon gezelschap in de badkamer.

Ik knikte en samen beklommen we de trap. Een geur die ik niet wist thuis te brengen en die me tegelijkertijd afstootte en aantrok, woei me heel even tegemoet....

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

lekker sexy

6:01 p.m.  

Een reactie posten

<< Home